4 мая, 12:00—24 мая, 21:00

Удзел платны: 5 руб.

Прастора «ЦЭХ», Кастрычніцкая 16

Прастора ЦЭХ рада абвесціць, што мы сёлета зноў прымаем выставу міжнароднага конкурсу фотажурналістыкі World Press Photo 2017!

17991894_602697283273610_3903783611681069192_n

Самыя яскравыя здымкі найважнейшых падзеяў з усяго свету будуць даступныя для прагляду штодня 4−24 траўня з 12:00 да 21:00 па адрасе Кастрычніцкая, 16.

Фотаконкурс World Press Photo 2017, вынікі якога паказвае нашая выстава, сабраў 5034 фатографаў са 126 краінаў, якія заявілі на конкурс 80 408 выяваў. У васьмі намінацыях («Пільныя навіны», «Агульныя навіны», «Актуальныя тэмы», «Штодзённасць», «Людзі», «Прырода», «Спорт», «Працяглыя праекты») журы, у склад якога ўвайшлі 20 аўтарытэтных фатографаў, фотарэдактараў і куратараў фотавыставаў з усяго свету, узнагародзіла 45 фатографаў з 25 краінаў: Аўстраліі, Бразіліі, Канады, Чылі, Кітаю, Чэхіі, Фінляндыі, Францыі, Нямеччыны, Вугоршчыны, Індыі, Ірану, Італіі, Пакістану, Філіпінаў, Румыніі, Расіі, Паўднёвай Афрыкі, Іспаніі, Швецыі, Сірыі, Новай Зеландыі, Турцыі, Вялікай Брытаніі ды ЗША. Тытул «Сусветнае прэс-фота года» атрымала праца Бурхана Эзбіліджы. Гэты турэцкі фатограф зрабіў для The Associated Press серыю здымкаў забойства расійскага амбасадара Андрэя Карлава ў мастацкай галерэі ў Анкары.

У красавіку 2017 года фатографаў-пераможцаў запрасілі ў Амстэрдам, дзе ўручылі ўзнагароду «Залатое вока» падчас арганізаванага World Press Photo Foundation Фестывалю візуальнай журналістыкі. Фотаздымкі, якія перамаглі ў конкурсе World Press Photo, як і ў папярэднія гады, утварылі выставу, якая экспануецца ў 45 краінах і збірае штогод больш за 4 мільёны наведнікаў. У 2017 годзе выставу World Press Photo ужо другі раз прымае Беларусь.

Журналісцкая фатаграфія — адзін з асноўных кампанентаў медыяпрасторы і самая распаўсюджаная крыніца візуальнай інфармацыі. Развіццё тэхналогіяў і попыт на фотавыявы робяць прафесію фотажурналіста, з аднаго боку, усё больш папулярнай, з іншага — дадаюць ёй пэўнай асаблівасці. Хуткасць перадавання інфармацыі, яе даступнасць ператвараюць сённяшні свет у адзін дасканала візуалізаваны ландшафт, у якім чалавек з фотакамерай займае далёка не апошняе месца. Тое, што мы бачым праз оптыку медыяў, шмат у чым залежыць ад прафесіяналізму, кампетэнцыі, а таксама смеласці і адданасці фотажурналіста сваёй справе. Падзеі патрабуюць пацверджання, таму здымак часта выступае сведчаннем, дакументальным падмацаваннем інфармацыі. Пра што б ні вялося: пра грамадскія падзеі, палітычныя канфлікты ці з’явы прыроды, — паўсюль фота будзе неад’емнаю часткай аповеду.

World Press Photo Foundation — гэта асноўная сіла для развіцця і прамоцыі працы візуальных журналістаў, для ўмацавання прафесійнай супольнасці і сувязі з публікай. Мэта фундацыі — натхняць, адукоўваць і падтрымліваць тых, хто зацікаўлены ў магчымасцях візуальных практык. За 60 гадоў існавання World Press Photo ператварыўся ў нешта значна большае за фотаконкурс, пашырыўся з нацыянальнага ўзроўню да глабальнага. За гэты час усё, што датычыць фатаграфіі ды журналістыкі, кардынальна перамянілася. Свет перайначыўся. Шлях стварэння, публікацыі ды ўспрымання візуальных гісторыяў зрабіў інакшай прэсу, і фатаграфія стала адною з мноства візуальных тэхналогіяў.

Разам з тым ёсць рэчы, якія застаюцца нязменныя. Адданасць World Press Photo візуальнай журналістыцы і сторытэлінгу грунтуецца на перакананні, што людзі вартыя таго, каб бачыць свет па-свойму і свабодна сябе выяўляць. Крэатыўнасць, дакладнасць, бесстароннасць, справядлівасць, павага, празрыстасць і падсправаздачнасць — асноўныя каштоўнасці, якія прасоўвае фундацыя.

Культурна-адукацыйны цэнтр ЦЭХ мае гонар прымаць выставу пераможцаў World Press Photo на сваёй пляцоўцы. Гэта вельмі важная падзея для нас. Мы ўпэўненыя, што фатаграфія адыгрывае адну з галоўных роляў у медыйным полі Беларусі, і што яе падтрымка, як і падтрымка незалежнай журналістыкі, — адна з галоўных задачаў у фармаванні грамадзянскай супольнасці. І тэматычная разнастайнасць і прафесіяналізм фотапрацаў, рэпрэзентаваных у межах World Press Photo, несумненна спрыяюць дасягненню пастаўленых мэтаў.


Уваход 5 рублёў (2,5 ільготны).

Выстава ладзіцца пры фінансавай падтрымцы амбасады Каралеўства Нідэрландаў у Варшаве.

Партнёр: кампанія Heineken у Беларусі.

Інфармацыйныя спонсары ў Мінску: партал TUT. BY і радыё UNISTAR.

Падрабязней ў facebook


Набыць квіток онлайн можна праз форму ніжэй

Іншыя праекты